Raport drogowy - bezpieczeństwo na drogach

Raport drogowy - bezpieczeństwo na drogach
10. 4. 2015

Firma NEWTON Media Sp. z o.o. zbadała,
jak polskie media pisały na temat bezpieczeństwa na drogach. Od 27 do 31 marca br. tematyka wypadków drogowych oraz nietrzeźwości kierowców była omawiana w 642 publikacjach. Z kolei w okresie Świątecznym, od 3 do 7 kwietnia br. było to 658 informacji – raptem o 2% więcej. Okazuje się zatem, że Święta nie miały większego wpływu na medialność tematu.


Badanie przeprowadzono na podstawie prasy i portali internetowych. Uwzględniono wszystkie informacje, jakie ukazały się w mediach od 27 do 31 marca oraz od 3 do 7 kwietnia 2015, w których pojawiły się hasła: wypadek drogowy, zdarzenie drogowe, kolizja drogowa, nietrzeźwy kierowca.
 
Eksperci na temat raportu:

Ryszard Fonżychowski, Prezes Stowarzyszenia na Rzecz Poprawy Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego „Droga i Bezpieczeństwo” www.drogaibezpieczenstwo.org.pl 

Niniejsza analiza należy do ciekawych odpowiedzi na pytaniew jakim stopniu media interesują się problematyką bezpieczeństwa drogowego? Liczba publikacji wydaje się imponująca, pozostaje jednak przeanalizowanie wartości prewencyjnej doniesień medialnych dotyczących wypadków drogowych. Media w Polsce, podobnie jak na całym świecie, w pogoni za sensacyjną formą przekazu informacji, gubią często wartość edukacyjną wynikającą z trafności komentarza danego zdarzenia.Wskazaną profilaktyką jest położenie nacisku na zobrazowanie konsekwencji tragedii, których można uniknąć postępując zgodnie z kodeksem drogowym.Tego typu przesłania i apele winny być kierowane do społeczeństwa szczególnie wyraźnie przed weekendami, czy okresami świątecznymi.Samo medialne relacjonowanie faktu wypadku drogowego nie wzbudza już pożądanych refleksji.

Janusz Popiel, Prezes Stowarzyszenia Pomocy Poszkodowanym w Wypadkach i Kolizjach Drogowych www.alterego.org

Komenda Główna Policji, tak ja wszyscy lubi chwalić się sukcesami. Do mediów trafiają dane pokazujące, że w ostatnie święta na polskich drogach było zarówno mniej wypadków, jak i mniej ofiar. Nie do końca dane te odpowiadają rzeczywistej sytuacji. W okresie świąt Wielkanocnych 2015 r., w ciągu czterech dni,
w 217 wypadkach drogowych zginęło 23 osoby, a 291 zostało rannych. Z porównania z odpowiednim okresem poprzedniego roku (293 wypadki, 33 osoby zabite i 381 rannych), wyszła znowu poprawa stanu bezpieczeństwa ruchu drogowego. Tyle, że za 2014 r. mamy dane ostateczne, a za 2015 jedynie dane wstępne. Prawdopodobnie za miesiąc dowiemy się, że rzeczywista liczba ofiar śmiertelnych będzie o ok. 20% wyższa. W 2013 roku zabitych było 18 osób, a rok wcześniej 21. Ryzyko śmierci Polaka w wypadku drogowym było w zeszłym roku prawie 3 razy większe niż Szweda, czy Brytyjczyka. Nie jest więc dobrze,
ale też trudno się temu dziwić, jeżeli problem naszego bezpieczeństwa pozostaje poza zainteresowaniem rządzących. 


Więcej wiadomości

NEWTON Media

NEWTON Media Sp. z o.o.
ul. Hrubieszowska 6A
01-209 Warszawa
T: +48 22 160 51 20
F: +48 22 160 51 29
E-mail: sales@newtonmedia.pl

Dane rejestrowe:
Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
KRS: 0000175008
NIP: 954-23-53-892
REGON: 276939364
Kapitał zakładowy: 1 000 000,00 PLN

Kontakt z nami

Kontakt z nami

Facebook

  • Ekipa Newton Media po ukończeniu Runmagedonu :) Ciekawe czy do poniedziałku uda się nam wyczyścić obce formy życia z różnych zakamarków ciała...

    27. 5. 2017

LinkedIn

  • NEWTON Media Sp. z o.o. jest częścią międzynarodowej grupy oferującej swoje usługi na rynku polskim, czeskim i słowackim…

Webdesign: Cyber Fox, s.r.o.