Raport dotyczący wypadków drogowych 2015

Raport dotyczący wypadków drogowych 2015

Firma NEWTON Media Sp. z o.o. po raz kolejny zbadała, jak polskie media pisały na temat bezpieczeństwa na drogach. Od 23 do 27 kwietnia br. tematyka wypadków drogowych oraz nietrzeźwości kierowców była omawiana w 684 publikacjach. Z kolei w okresie Majówki - od 30 kwietnia do 4 maja br. były to 572 informacje.  

Przypomnijmy, w poprzednim badaniu, tj. od 27 do 31 marca br. badana tematyka była poruszana w 642 publikacjach, a w okresie Świątecznym - od 3 do 7 kwietnia br. w 658. 

Badanie przeprowadzono na podstawie prasy i portali internetowych. Uwzględniono wszystkie informacje, jakie ukazały się w mediach od 23 do 27 kwietnia oraz od 30 kwietnia do 4 maja 2015, w których pojawiły się hasła: wypadek rogowy, zdarzenie drogowe, kolizja drogowa, nietrzeźwy kierowca.

Partnerami raportu są Stowarzyszenie na Rzecz Poprawy Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego „Droga i Bezpieczeństwo” oraz Stowarzyszenie Pomocy Poszkodowanym w Wypadkach i Kolizjach Drogowych „Alter Ego”.

– Długi majowy weekend 2015 r. w ewidentny sposób potwierdził, że stan bezpieczeństwa na polskich drogach nadal jest tragiczny. W ciągu zaledwie 5 dni w 394 zarejestrowanych w statystykach policyjnych wypadkach zginęło lub zostało rannych ponad 550 osób, a biorąc pod uwagę obowiązującą definicję, to prawdopodobnie ofiar śmiertelnych będzie ok. 50. To znacznie więcej niż w tym samym okresie 2014 r. (369 wypadków, 493 ofiary, w tym 36 śmiertelnych), czy też 2013 r. (325 wypadków, 457 ofiar, w tym 39 śmiertelnych) – powiedział Janusz Popiel, Prezes Stowarzyszenia Pomocy Poszkodowanym w Wypadkach i Kolizjach Drogowych „Alter Ego”. – Dane pokazują, że mówienie o znacznej poprawie bezpieczeństwa Polaków jest jedynie zaklinaniem rzeczywistości. Dopóki nie zrozumiemy, że bez zabezpieczenia przez rząd środków finansowych na wdrożenie kompleksowego programu poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego, ryzyko śmieci Polaka w wypadku drogowym będzie trzy razy większe niż obywatela Szwecji, czy Wielkiej Brytanii – podkreślił Janusz Popiel. 

Warto zwrócić uwagę na statystyki policyjne w odniesieniu do zdarzeń drogowych w dniach 23-27 kwietnia oraz z długiego weekendu majowego br. Niezmienny pozostaje apel o odpowiednie zachowanie kierowców na drodze i bezpieczną jazdę.    

– Analizując zestawienie nadal widzimy dane statystyczne niegodne naszych ambicji uregulowania problemu wysokiej wypadkowości na drogach i jej konsekwencji – podkreślił Ryszard Fonżychowski, Prezes Stowarzyszenia na Rzecz Poprawy Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego „Droga i Bezpieczeństwo”. – Zauważa się mniejszą liczbę wypadków, a także mniej rannych, ale niestety drastycznie zwiększyła się liczba zabitych, a liczba nietrzeźwych utrzymuje się jak zaklęta wciąż na tym samym poziomie. Ciekawym spostrzeżeniem może być mniejsza liczba tematycznych publikacji, ale może to wynikać z wyjątkowego czasu, jakim był długi weekend – dodał Ryszard Fonżychowski.

Raport dotyczący bezpieczeństwa ruchu drogowego w mediach jest drugim tego typu opracowaniem. W poprzednim badaniu, tj. od 27 do 31 marca br. omawiana tematyka była poruszana w 642 publikacjach, a w okresie świątecznym – od 3 do 7 kwietnia br. w 658. Według statystyk policyjnych w 2014 roku doszło w Polsce do 34 970 wypadków, w których zginęły 3 202 osoby, a 42 545 zostało rannych[1].

Badanie na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego przeprowadzono na podstawie prasy i portali internetowych. Uwzględniono wszystkie informacje, jakie ukazały się w mediach od 23 do 27 kwietnia oraz od 30 kwietnia do 4 maja 2015, w których pojawiły się hasła: wypadek drogowy, zdarzenie drogowe, kolizja drogowa, nietrzeźwy kierowca. 

Więcej informacji na temat bezpieczeństwa ruchu drogowego można znaleźć na stronach:
- Stowarzyszenia na Rzecz Poprawy Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego „Droga i Bezpieczeństwo” www.drogaibezpieczenstwo.org.pl
- Stowarzyszenia Pomocy Poszkodowanym w Wypadkach i Kolizjach Drogowych „Alter Ego”
www.alterego.org.pl

[1] Źródło: www.policja.gov.pl

Formularz kontaktowy

:
:
:
:
:
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych
Wyrażam zgodę na przetwarzanie moich danych osobowych w celu realizacji zamówienia (monitoringu prasy i analizy danych), zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 r. o Ochronie Danych Osobowych (Dz. U. Nr 133 poz 883). Zostałem poinformowany o prawie dostępu do dotyczących mnie danych osobowych oraz o prawie do ich poprawienia. Dane osobowe, które przekazuję, są przekazywane dobrowolnie - ich przekazanie nie jest podyktowane żadnym obowiązkiem wynikającym z prawa.
Zgadzam się na otrzymywanie informacji
Zgadzam się na otrzymywanie informacji handlowych pocztą elektroniczną na podany powyżej adres e-mail od firmy NEWTON Media Sp. z o.o., zgodnie z Ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 26 sierpnia 2002 r. (Dz. U. nr 144 poz. 1204).
Captcha:

NEWTON Media

NEWTON Media Sp. z o.o.
ul. Hrubieszowska 6A
01-209 Warszawa
T: +48 22 160 51 20
F: +48 22 160 51 29
E-mail: sales@newtonmedia.pl

Dane rejestrowe:
Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
KRS: 0000175008
NIP: 954-23-53-892
REGON: 276939364
Kapitał zakładowy: 1 000 000,00 PLN

Kontakt z nami

Kontakt z nami

Facebook

  • Ekipa Newton Media po ukończeniu Runmagedonu :) Ciekawe czy do poniedziałku uda się nam wyczyścić obce formy życia z różnych zakamarków ciała...

    27. 5. 2017

LinkedIn

  • NEWTON Media Sp. z o.o. jest częścią międzynarodowej grupy oferującej swoje usługi na rynku polskim, czeskim i słowackim…

Webdesign: Cyber Fox, s.r.o.