Historia

Historia firmy

Najważniejsze wydarzenia w historii NEWTON Media

2017
Z początkiem roku firma NEWTON Media rozszerzyła swoją ofertę produktów o unikatową usługę Alert RTV  i stała się pierwszym dostawcą oferującym takie rozwiązanie w Polsce. Alert RTV, część nowej aplikacji NewtonOne, umożliwia monitorowanie transmisji telewizyjnych i radiowych w czasie rzeczywistym. W ciągu kilku minut po wykryciu ustalonych słów-kluczy, system tworzy trzyminutowe nagranie danej transmisji i natychmiast wysyła powiadomienie za pośrednictwem poczty elektronicznej lub telefonu komórkowego bezpośrednio do użytkownika.

W maju 2017 r. firma NEWTON Media ponownie znalazła się wśród najlepszych światowych zespołów komunikacyjnych, agencji medialnych i agencji PR oraz firm konsultingowych docenionych przez prestiżowe stowarzyszenie AMEC, zdobywając złoto za najlepszy pomiar kampanii B2B oraz brąz za najlepsze wykorzystanie zintegrowanych badań i pomiarów komunikacyjnych.

Działalność NEWTON Media w regionie Adriatyku została ujednolicona pod wspólną marką. W czerwcu Grupa Balkan MCA zmieniła nazwę na NEWTON Media SEE.

We wrześniu firma NEWTON Media po raz pierwszy wzięła udział w globalnej serii warsztatów AMEC i zorganizowała w czeskiej Pradze imprezę Measurement Month. Prelekcje na temat oceny skuteczności komunikacji prowadził Philip Lynch, doświadczony specjalista media intelligence, CEO London NEWTON Insight.

2016
NEWTON Media wygrała przetarg European Chemicals Agency (ECHA) na zapewnienie monitoringu i analizy mediów. W konsorcjum ze spółką Socialbakers została jednym z dostawców analiz dla Dyrekcji Generalnej Komisji Europejskiej ds. Komunikacji. W konkursie AMEC Awards 2016 NEWTON Media wygrała w kategorii Measurement of a Business to Business Campaign za analizę dla Czeskiego Banku Narodowego. W styczniu nowym CEO NEWTON Media Republika Czeska została Věra Lhotská, a we wrześniu stanowisko CEO NEWTON Media group obejmuje założyciel i prezes zarządu Petr Herian.

2015
Z okazji 20-lecia istnienia spółka NEWTON Media organizuje NEWTON Summit na temat teraźniejszości i przyszłości mediów w Republice Czeskiej i globalnie. Jesienią grupa NEWTON Media wdraża nowoczesną technologię ElasticSearch służącą szybszemu i łatwiejszemu wyszukiwaniu dokładnych i istotnych informacji w największej medialnej bazie danych w Europie Środkowej.

2014
2014 to rok ważnych zmian dla naszej spółki. Zmienił się zarząd – na stanowisko CEO mianowano Petrę Mašínovą, firma została przyjęta w poczet Stowarzyszenia AMEC i dokonała zakupu dwóch ważnych podmiotów zagranicznych. Nabyła oddział słowackiej agencji prasowej SITA (Slovenská tlačová agentúra a.s) oraz odkupiła pakiet kontrolny (51,4939 %) od firmy Pristop Skupina d.o.o. w spółce MCA Grupa d.o.o. (teraz NEWTON Media SEE), będącej liderem na rynku monitorowania mediów i analiz medialnych Europy Południowo-Wschodniej.

2013
Rynek poznał nowe rozwiązania i udogodnienia, nad którymi nasi specjaliści pracowali we wcześniejszym okresie. Rozbudowano nową aplikację internetową monitoringu mediów, udoskonalono usługę monitorowania serwisów społecznościowych. W Czechach zaprezentowana została platforma Mediainfo.cz, publikująca analizy medialne, komentarze i inne ważne informacje.

2012
Zmienia się struktura własnościowa – od tego roku założyciel spółki, Petr Herian, staje się właścicielem 95% udziałów, a pozostałe 5% należy do Petra Pazoura. Specjaliści NEWTON Media intensywnie pracują nad innowacyjnymi technikami i technologiami oraz różnorodną ofertą firmy.

2011
Pod koniec czerwca firma NEWTON Media Sp. z o.o. przejęła od austriackiej agencji prasowej APA większościowy pakiet udziałów w Polish News Bulletin Company. Zakup ten był efektem rozwijającej się współpracy pomiędzy NEWTON Media, a APA w Europie Środkowej.

W 2011 roku NEWTON Media Sp. z o.o. podpisała umowę o współpracy ze Stowarzyszeniem Wydawców REPROPOL, która posiada zezwolenie Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego na prowadzenie działalności z zakresu zbiorowego zarządzania prawami autorskimi wydawców prasy.

W październiku NEWTON Media a.s. zakupuje od szwedzkiej grupy Bisnode AB 100% udziałów w firmie Anopress IT a.s., co mocno przyczynia się do dalszego rozwoju grupy NEWTON Media i wzmocnienia jej pozycji na rynku analiz i monitorowania medió w w Europie Centralnej.

2010
W 2010 roku firma NEWTON Media Sp. z o.o. rozpoczęła współpracę z Polish News Bulletin Company Sp. z o.o. w ramach świadczenia wzajemnych usług.

W kwietniu NEWTON Media a.s., przedstawia swoim klientom nowy produkt, jakim jest Monitoring reklam, wyszukujący artykuły reklamowe na wybrane tematy w internecie. W czerwcu podpisano umowę partnerską z agencją informacyjną REUTERS, świadczącą usługi dla instytucji bankowych, firm i agencji PR na całym świecie. We wrześniu firma zaprezentowała serwis Social Network Monitoring. Narzędzie to dostarcza klientom informacje dotyczące wizerunku osób, firm, danej marki czy kampanii marketingowej w mediach społecznościowych. W momencie wprowadzenia produktu na rynek, monitoring obejmował Facebook i Twitter w języku czeskim, słowackim i polskim. Inne serwisy, takie jak Google Plus, LinkedIn, czy You Tube zostały dodane w późniejszych latach.

2009
Monitoring czeskich i zagranicznych internetowych portali informacyjnych (pod nazwą NEWTON News) to serwis wprowadzony we wrześniu, jako odpowiedź na rozwój informacyjnych portali internetowych.

2008
NEWTON Media organizuje w Pradze 42. kongres agencji FIBEP, w którym uczestniczą reprezentanci ponad 40 firm monitorujących media na świecie. Jego tematem było partnerstwo i zaufanie między wydawcami, a firmami monitorującymi media. W lipcu firmy NEWTON Media a.s. i Mediaresearch a.s. założyły spółkę Admosphere, s.r.o., zajmującą się monitorowaniem reklam w Czechach (w prasie, telewizji, radiu, internecie, kinach). W październiku powstała firma NEWTON Technologies a.s., specjalizująca się w systemach rozpoznawania głosu, współpracująca z Politechniką w Libercu.

2007
W 2007 roku nastąpiła fuzja firm NEWTON I.T. i NEWTON Media a.s. – w wyniku czego doszło do zaniku obu firm i powstania jednej firmy - kontynuatorki, czyli NEWTON Media a.s. Firma NEWTON PL Sp. z o.o. zmieniła nazwę na NEWTON Media Sp. z o.o. W wyniku rebrandingu firma NEWTON Media Sp. z o.o. przedstawiła swoim klientom nie tylko nową szatę graficzną, ale i szereg innowacji.

2006
W 2006 roku doszło do zmiany właścicieli firmy, dzięki czemu NEWTON I.T. stał się podmiotem samodzielnym, majątkowo niezależnym od ČTK.

2005
NEWTON IT wprowadza usługę MediaSearch, potwierdzającą zaawansowany poziom technologii firmy.

2004
Rozpoczęcie działalności polskiego oddziału NEWTON Media dzięki czemu dominująca pozycja Grupy w dziedzinie monitoringu mediów i analiz medialnych na rynku środkowoeuropejskim umacnia się jeszcze bardziej.

2003
NEWTON I.T. zostaje członkiem międzynarodowej organizacji FIBEP (Fédération Internationale des Bureaux d`Extraits de Presse), organizacji zrzeszającej ponad 80 najważniejszych firm, zajmujących się monitorowaniem mediów na całym świecie.

2002
Powstała oryginalna metodologia dla produktu, jakim jest analiza medialna (media analysis methodology).

2001
NEWTON I.T. otwiera biuro na Słowacji.

2000
NEWTON IT jako jedna z pierwszych firm na świecie, udostępnia własną platformę internetową dla potrzeb monitoringu mediów.

1999
Firma rozpoczyna monitorowanie artykułów umieszczanych na serwerach internetowych.

1998
NEWTON IT staje się liderem na czeskim rynku monitoringu mediów, dysponującym najobszerniejszym archiwum informacji przetworzonych elektronicznie.

1997
ČTK (Czeska Agencja Prasowa) stała się partnerem strategicznym NEWTON I.T., przyczyniając się do połączenia dwóch źródeł informacji, co umożliwiło klientom szerszy dostęp do pełnych tekstów z większości krajowych i części zagranicznych mediów drukowanych oraz elektronicznych, jak również zapisó w audiowizualnych z radia i telewizji oraz wiadomości agencyjnych.

1996
NEWTON I.T. zaprezentowała archiwum elektroniczne pełnych tekstów, stworzone we współpracy z zespołami redakcyjnymi gazet i periodyków. W tym samym czasie powstała baza danych zawierająca transkrypcje wiadomości i programów radiowych i telewizyjnych.

1995
Powstaje niezależny podmiot NEWTON I.T., wyłoniony z NEWTON Financial Management Group, zajmujący się pozyskiwaniem, przetwarzaniem, archiwizacją i przeszukiwaniem informacji z mediów drukowanych i elektronicznych.

1994
Założona została firma NEWTON Financial Management Group. Jej celem było zaoferowanie nowych usług mających podnieść efektywność zarządzania portfolio przedsiębiorstw. W tym celu konieczne było zbudowanie odpowiedniego zaplecza informacyjnego. Utworzony został specjalny dział zajmujący się gromadzeniem, selekcjonowaniem i analizą odpowiednich informacji uzyskiwanych ze wszelkich możliwych źródeł. Wraz z upływem czasu zwiększały się zarówno elektroniczne archiwa źródeł informacji, jak i liczba fachowych pracowników.

NEWTON Media

NEWTON Media Sp. z o.o.
ul. Hrubieszowska 6A
01-209 Warszawa
T: +48 22 160 51 20
F: +48 22 160 51 29
E-mail: sales@newtonmedia.pl

Dane rejestrowe:
Sąd Rejonowy dla m.st. Warszawy w Warszawie
XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego
KRS: 0000175008
NIP: 954-23-53-892
REGON: 276939364
Kapitał zakładowy: 1 000 000,00 PLN

Kontakt z nami

Kontakt z nami

Facebook

  • Ekipa Newton Media po ukończeniu Runmagedonu :) Ciekawe czy do poniedziałku uda się nam wyczyścić obce formy życia z różnych zakamarków ciała...

    27. 5. 2017

LinkedIn

  • NEWTON Media Sp. z o.o. jest częścią międzynarodowej grupy oferującej swoje usługi na rynku polskim, czeskim i słowackim…

Webdesign: Cyber Fox, s.r.o.